Finnmarken



Hemkommen från Emmabodafestivalen och så. Men den kan man ju snacka om en annan gång. Nu är det så att innan den lilla trippen till södra Sverige så var jag i norra Sverige och hälsade på lite släkt och kollade in stugan som min familj har där. Stugan, den röda idyllen med de vita knutarna är ett sådant där ställe man tycker om att vara i ett par dagar, men kanske inte ett par veckor. Åtminstonde inte om man är en tonåring som gärna vill kunna ha teckning på sin lilla mobil. Stugan ligger i Finnmarken, som är en liten ort utanför den lilla lilla staden Kramfors, som i sin tur ligger i Ångermanland. I stugan kan man inte göra så mycket, vilket kanske är det bästa med den. Om man känner att man verkligen måste göra något vettigt så kan man gå och hämta vatten, för kran med dricksvatten finns inte, eller så kan man tömma dasset, för riktig toalett finns inte. Det sistnämnda har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra det. Ja just det, berättade jag att vi även firar julen där? Men jag tycker det är mysigt. 30 minus osv. Bada, sola, läsa är vad man gör. Slappar. Och fota hästar om man så vill det.


Sensommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0